Puslapis 3 – Rytų frontas 1941-1945

Sukurti forumo atsakymai

Rodoma 15 įrašų - nuo 31 iki 45 (viso: 485)
  • Autorius
    Įrašai
  • Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Skaitome toliau.

    Свидетельствует бывший начальник Генерального штаба генерал армии С.М.Штеменко: “А надо заметить, что до войны карты, нужные войскам, на значительную часть территории нашего государства не составлялись” (Генеральный штаб в годы войны. С. 128). Исключением, говорит Штеменко, была узкая полоса от западной границы до городов Петрозаводск, Витебск, Киев, Одесса.

    Terminas “siaura juosta” priklauso Suvorovui, Štemenko tokio termino nenaudoja. Bet skaitome toliau ir žiūrime kaip argumentuojama ta “siaura juosta”.

    Присмотримся: вот граница, а вот рядышком Одесса. Это потом границу на запад отодвинули, а до 1940 года Одесса была городом приграничным. Между одесскими окраинами и границей — узкая полоса территории. Вот на этой полосе и работали топографы. А на все территории, которые восточное (а восточное — вся страна), топографические карты не составлялись. За ненадобностью. На нашей земле война не предполагалась.

    Na taip, ties Odesa ta siena buvo ne taip ir toli. Su rumunais. 1940 metais. Vėliau ta siena “nutolo”. Ir ties Petrozavodsku ta siena buvo ne per toliausia. Su suomiais. O kaip siena su vokiečiais? Kiek iki tos sienos buvo ties Vitebsku? O ties Kijevu? 1941 metais. Siaurytė – siauručiukė ta linija, žinot, buvo. Aha.

    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Atkreipiam dėmesį į dar vieną ilgosios citatos frazę.

    Удивительно, но 7-й мехкорпус Московского военного округа оказался в Западной Белоруссии уже 25 июня.

    Apie tai kur buvo ir ką veikė 7-asis mechkorpusas karo pradžioje skaitome J.Drigo studijoje.
    Спустя сутки после начала войны части корпуса были приведены в боевую готовность. Три дня они оставались на своих местах. Наконец вечером 24 июня корпус получил задачу. Он должен был войти в состав резерва Ставки и сосредоточиться в районе Гжатска.
    Управление корпуса и танки перевозились по железной дороге. По железной дороге перевозились 12-й танковый и 13-й артиллерийские полки 1-й мотострелковой дивизии. Остальные части по автостраде Москва-Минск. В голове колонны шла моторизованная дивизия полковника Я. Г. Крейзера. Танковые дивизии вели на фронт генерал Ремизов и полковник Васильев.
    При переходе через Гжатск получили новое распоряжение: сосредоточиться в районе Вязьмы. В пути получили третье распоряжение: продолжать марш на Ярцево и далее на Смоленск. Корпус двигался безостановочно, делая привалы только для отдыха.

    Ir taip toliau pagal tekstą, kas norės, pasiskaitys patys. Bet kuriuo atveju 7-asis korpusas nei birželio 25, nei kada nors apskritai Vakarų Baltarusijoje nebuvo.
    Suvorovas pora pastraipų žemiau teigia.

    Так вот: 7-й мехкорпус начал погрузку до 22 июня. До германского нападения. Зачем? Это нам объяснят историки.

    Į tai atsakome – так вот, nereikia kabinti ant ausų makaronų, nei iki birželio 22, nei po jos korpusas į ešelonus nesikrovė, birželio 24 į ešelonus pasikrovė tik korpuso valdyba ir du pulkai (vienas tankų ir vienas artilerijos), visi kiti korpuso daliniai vyko sava eiga.

    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Skaitom pirmą pastraipą ir atkreipiam dėmesį į cituojamus A.I.Jeriomenkos žodžius apie tai, kad jis korpusą sutiko karo pradžioje. Ką reiškia karo pradžioje? Pirmą karo dieną, antrą ar dešimtą dieną? Tiek to, kita frazė yra kur kas įdomesnė. Maršalas liudija: “Korpusas sukomplektuotas”. Maršalo liudijimas paimtas į kabutes, o tai reiškia citatą, be to nurodomas ir tos citatos šaltinis. Citata labai trumpa ir kyla klausimų apie tą korpuso sukomplektavimą. Kada jis buvo pilnai sukomplektuotas ir ką konkrečiai reiškia tas pilnai sukomplektuotas? Sekančioje pastraipoje Suvorovas vardina kiek visokios karinės technikos turėjo būti pagal etatų sąrašą mechanizuotame korpuse, tai gal reikia suprasti, kad minimas 7-asis mechkorpusas ir buvo pilnai sukomplektuotas?
    Bandoms skaityti tą Jeriomenkos knygos 29 psl., gal kas paaiškės.
    some text

    Mechanizuoti korpusai, skirti kontrasmūgiui, iš esmės buvo sukomplektuoti. 5-ame korpuse buvo priskaičiuojama virš 300, o 7-ame – virš 400 tankų. Tiesa, tai buvo su nedidelėmis išimtimis pasenusių konstrukcijų mašinos (BT-7 ir T-26).
    Taigi pilnai sukomplektuotas korpusas pas Jeriomenką – apie 400 tankų. Kontekstas – liepos 6 – 7 dienos. Ar tai karo pradžia? Kaip kam patogiau, tegul bus ir pradžia. Bet kuriuo atveju jei Suvorovas būtų pilnai pacitavęs Jeriomenką, vaizdelis būtų buvęs kitoks.

    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    • AvatarArvydas redagavo šį atsakymą prieš 6 years 5 months.
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Citatos paimtos štai iš šios knygos versijos.
    Pirma citata bus gana ilgoka, dvi pastraipos, bet tik taip galima pilnai suprasti autoriaus mintį ir kontekstą.

    Сын после выпуска попал в Московский военный округ, в 7-й механизированный корпус генерал-майора В.И.Виноградова (14-я, 18-я танковые, 1-я Московская пролетарская мотострелковая дивизии). Маршал Советского Союза А.И.Еременко в самом начале войны встретил этот корпус в Белоруссии. Маршал свидетельствует: “Корпус укомплектован” (На западном направлении С. 29).

    Удивительно, но 7-й мехкорпус Московского военного округа оказался в Западной Белоруссии уже 25 июня. Каждый, кто хоть раз видел погрузку одного танкового батальона в железнодорожный эшелон и разгрузку, тот меня поддержит: мехкорпус, в котором 1031 танк, 358 орудий и минометов, 266 бронеавтомобилей, 352 трактора, 5165 автомашин и 36 080 солдат, сержантов и генералов перебросить за три дня из Московского в Западный особый округ невозможно. Невозможно даже в нормальной обстановке.

    atsakymas į: diedas.livejournal.com #37377
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Pamastymai vieno dokumento tema http://diedas.livejournal.com/30026.html

    atsakymas į: www.solonin.org #37364
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Skaitom toliau Solonino saito nario Vitalij pastebėjimus. Šį kartą pabandysiu “apginti” Solonino teiginius. 🙂

    2. стр. 387 «10 ПТАБР была спрятана в лесном массиве западнее Каунаса и 22 июня помешать наступлению немецких танковых дивизий не могла даже теоретически.»

    Неверно. Бригады в указанном месте не было.

    Pagal PabYKA štabo 1941.06.21 operatyvinę suvestinę – 10-oji prieštankinės gynybos artilerijos brigada – Kazlų Rūdos miškų rajone;
    Kazlų Rūda yra ne į vakarus, bet į pietvakarius nuo Kauno, bet ar tai labai didelė klaida?

    Dar viena citata.

    7. стр.411 «Что касается полка артполка (а это как минимум 36 гаубиц калибра 152 мм) [речь идет о 429 гап РГК], то он исчез «по-английски», не прощаясь – ни советских, ни в немецких документах нет ни слова об его участии в боевых действиях.»

    Здесь автор совершает две ошибки. Во-первых полк к 4.00 22.6.41г. находился не в лагере у Варены, а в Пренай. Сохранились и документы о его участии в боевых действиях с 126 сд. В дальнейшем полк отходил с соединениями 11-ой армии к Зап. Двине. При отходе утратил матчасть.

    Vėl pastebėjimas dėl 429-ojo artpulko buvimo vietos karo išvakarėse. Vėl remiamės jau ne kartą minėta operatyvine suvestine, kurioje teigiama, kad 29-ojo šaulių korpuso valdyba, 184-oji šaulių divizija ir 429-asis vyriausiosios vadovybės rezervo haubicų artilerijos pulkas – Oranų stovykloje; Įdomu būtų sužinoti kokiais šaltiniais Vitalij remiasi teigdamas, kad 429-asis artpulkas vis tik buvo ne Oranuos, o Prienuose.

    atsakymas į: www.solonin.org #37363
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Skaitome Solonino svetainės nario Vitalij pastebėjimus toliau.

    1. стр. 386 «10-я, 125-я, 33-я и 128-я стрелковые дивизии – это самый первый эшелон войск СЗФ: штабы соединений дислоцировались в городках и местечках (Куляй, Батакяй, Вилькавишкис, Сейрияй)…»

    Дислокация штабов указана неверно. До начала июня 1941г. штабы дислоцировались: Плунге, Таураге, Мариямполе, Калвария. На 22.6.41г. штабы были в других местах. Верно указана лишь дислокация штаба 10 сд. Остальные штабы были не в нас. пунктах, а лесных массивах.

    Kur dislokavosi minimų divizijų štabai galime sužinoti iš Operatyvinė suvestinė Nr.1 41.6.21 22.00 PabKA štabas miškas 12 km į šiaurės-rytus nuo Panevėžio. Šio dokumento vertimas į lietuvių kalbą yra paskelbtas štai šiame mano tekste. Taigi birželio 21 dienos vakare 10šd divizijos štabas buvo Kuliuose, 125šd štabas – 5 km į pietvakarius nuo Batakių (o ne pačiuose Batakiuose, kaip teigia Soloninas), 33šd štabas – 5 km į pietvakarius nuo Pilviškių, 128šd divizijos štabas – miške 5 km į vakarus nuo Seirijų.
    Taigi tik vienos minimos divizijos štabas buvo miestelyje, gi kitų trijų divizijų štabai – miškuose.

    atsakymas į: Robertas Petrauskas "Lemtingi sprendimai" #37362
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Cituoju įrašą iš savo facebook’o

    Pabūsiu nemokamu reklamos agentu.

    Knygų mugje bus pristatoma ir Robertas Petrauskas knyga “Lemtingų sprendimų metas”. Pristatymas vyks penktadienį, vasario 21, 18.00, salėje 5.3. Vedėjas – Aurelijus Katkevičius. (informacija paimta iš čia http://www.tytoalba.lt/musu-renginiai-vilniaus-knygu-mugeje-2014)
    Ar dalyvaus pristatyme knygos autorius? Nežinau, tikriausiai… 🙂
    Ar mugėje bus pardavinėjama antrasis, pataisytas ir papildytas, leidimas? Nežinau, tikriausiai… 🙂
    Ar mugėje knyga bus pardavinėjama leidyklos kaina? Nežinau, tikriausiai… 🙂
    Ar autorius įsigytą knygos egzempliorių papuoš autografu? Šituo net neabejoju – tikrai jis neatsisakys tą padaryti. 🙂

    atsakymas į: www.solonin.org #37359
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Pabandysiu paminėti kelis Solonino svetainės nario Vitalij pastebėjimus knygos “Galutinė diagnozė” aptarime. Vienas jų štai toks.
    На стр. 387 указано, что в 128 сд было 15 540 человек. В посланных в генштаб данных указано, что в 128 сд на 1.641г. было 10 347 человек. Сомнительно, что дивизию за 3 недели пополнили на 5 тыс. человек.
    Kiek žemiau Solonino svetainės narys Олег teisingai pastebėjo, kad šis skaičius paimtas iš I.Ivlevo straipsnio “А в ответ тишина – он вчера не вернулся из боя!“. Atrodo, kad nurodomas šios divizijos karo išvakarėse karių skaičiaus tikslumas yra geležinis, kaip argumentas tam – nuoroda į archyvinį dokumentą ЦАМО РФ, ф. 16-А, оп. 2951, д. 235, лл. 86-124). Tačiau sklaidę tą dokumentą patvirtins – karių skaičius ten pateikiamas stulpeliais ir I.Ivlevas sudėjo du stulpelius – “Faktinis karių skaičius” ir “Prirašytos sudėties skaičius”. Kaip žinia, karo išvakarėse prirašytos sudėties mokymų (“sborų”) Pabaltijo ypatingosios karinės apygardos šaulių divizijose nevyko, tad sudėti tuos du stulpelius ir aiškinti, kad tiek karių buvo faktiškai…
    Tarp kitko iš to Ivelevo pateiktų skaičių kai kas kuria konspirologines teorijas – štai daugelyje PabYKA šaulių divizijų karių skaičius buvo netgi didesnis nei priklausytų pagal karo meto etatus, vadinasi divizijos buvo pervestos į tuos karo metus, vadinasi buvo įvykdyta slapta mobilizacija

    atsakymas į: www.solonin.org #37357
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Savo nuomonę apie klausimą kuri divizija atvyko pirma kiek plačiau išdėsčiau savo internetiniame dienoraštyje.

    atsakymas į: Raseinių tankų mūšis #37355
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Rusų karo istorijos forumuose IAM vardu gerai žinomas veikėjas, savo internetiniame dienoraštyje paskelbė tekstą Размышления о экипаже “расейняйского” КВ (Apmastymai apie Raseinių KV ekipažą). Nesuprantantiems rusiškai – pagrindinė autoriaus mintis yra ta, kad tuo metu, kai tanką pamušė acht-acht, jis jau buvo tuščias, t.y. ekipažas jau buvo slapta pasitraukęs, o kape palaidoti buvo visai ne tankistai, o kažkokie kiti žuvę kariai. Pagrindinis argumentas – kape buvo palaidoti šeši kariai, o KV-1 ekipažą sudaro penki.
    Kiekvienas turim teisę į savo nuomonę….

    atsakymas į: www.solonin.org #37353
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Iš teksto knygoje reikia suprasti, kad tie šaltiniai yra du – O.Kariuso atsiminimai ir šis dokumentas, kurio kilmė, pasak pono Marko, yra neaiški.

    atsakymas į: diedas.livejournal.com #37343
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Naujausias įrašas skirtas M.Solonino knygai lietuvių kalba “Katastrofos anatomija”.

    atsakymas į: Iliustruotoji istorija #37340
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    Ką tik įsigijau naujausią “Iliustruotoji istorija” numerį, labiausiai domino tekstas apie Stalingrado mūšį. Kol kas peržvelgus straipsnį “įstrižai” tenka pripažinti – mano išankstinis skeptiškas požiūris šį kartą buvo be pagrindo. Taip, kiek padrikokas tas tekstas, ypač tik apgraibomis aprašoma antra mūšio dalis, tačiau bendras mano įvertinimas “visai neblogai”, turint mintyje, kad tai “plačiosioms liaudies masėms” skirtas pop stiliaus tekstas. Žinoma, APK istorijos žinovai jame ras smulkių klaidelių bei netikslumų, bet labai grubių klaidų nepastebėjau. Na nebent vieną, tokią labai jau vaikišką (spėju, kad tai vertėjo “grybas”).
    “…rašė 31-erių metų vokiečių vyr.leitenantas Paulis Werneris Hozzelis, patyręs pilotas, vadovavęs “Stuka” bombonešiams Stalinngrade. Šiame mieste jis atliko apie 12 tūkstančių reidų.”
    Stalingrado mūšis vyko maždaug 200 dienų, tad vidutiniškai tas vyr.leitenantas kiekvieną dieną turėjo atlikti 60 reidų arba po du su puse reido per valandą. Daugoka… 🙂

    atsakymas į: Diena "M". 1 skyrius. #37335
    Avatar
    Arvydas
    Keymaster

    O štai citata apie čebatus ir 1968 metų Čekoslovakiją.Paimta iš čia. Kaip ir prieš tai ėjusi citata – be komentarų.
    В конце декабря 1968 года нам, как перешедшим на положение «Центральной группы войск», выдали полагающееся зарубежному контингенту, полушерстяное обмундирование. Так называемое ПШ. Кроме достаточно элегантной формы, служившей в прежние годы предметом постоянной зависти к курсантам военных училищ, нам полагались и яловые сапоги. Но если новенькой формы мы дождались, то поносить яловые сапоги мне так и не довелось. Ибо не вышел еще срок носки старых кирзовых сапог, а выдача новых приходилась как раз на то время, когда я уже был дома.

Rodoma 15 įrašų - nuo 31 iki 45 (viso: 485)